Bezpodmínečná láska a výchovné stereotypy

Rodiče a získané výchovné stereotypy, jejich vysoká míra nefunkčnosti v současné dětské populaci. Jak výchovné metody a přístupy ovlivňují rozvoj osobnosti a budoucí postoje dítěte, schopnosti a způsoby řešení životních situací, konfliktů, způsoby komunikace, přijímání autorit, začlenění do kolektivu  a jiné aspekty života.

Dětské sebevědomí a rozvoj samostatnosti

Původní význam pojmu sebevědomí a jeho změna v současném chápání společností. Základ dětského sebevědomí, projevy sníženého sebevědomí, způsob odhalení individuálních příčin, pomoc při znovunabytí sebevědomí. Samostatnost, její nenahraditelnost a zdravá míra v souvislosti s dětským vývojem a funkcemi rodiny. Jak podpořit samostatnost.

Příprava prvorozeného na příchod sourozence

Velmi podceňované téma, které při dobrém zvládnutí ušetří mnoho kritických situací a zklamání se ztrátou části důvěry dítěte v rodiče, jakým způsobem připravit prvorozeného na příchod sourozence, aby byl prvorozeným přijat bez projevů rivality, nenávisti bez vlastního negativního prožitku. Jak postavit základ kladným sourozeneckým vztahům.

Sourozenecká rivalita

Jak zvládnout projevy sourozenecké rivality, její základní příčiny, jak odhalit konkrétní individuální situace podílející se na jejím vzniku. Nahrazení soupeření mezi sourozenci kooperací a týmovou spoluprací. Podpora individuality dětí, schopnost naučit děti řešit spory konstruktivně. Co vše tuto problematiku ovlivňuje a jak učinit ze situací běžného dne prostor pro tolerantní láskyplné sourozenecké vztahy.

Jak komunikovat, když děti nekomunikují

Ztracená důvěra rodičů, co jí způsobuje a jak jí získat zpět. Nenahraditelná důležitost schopnosti komunikovat na všech úrovní beze strachu a konstruktivně. Problémové životní situace z pohledu dětí, emocionalita, zdravé způsoby přístupu a zvládnutí zátěžových situací tak, aby rodina neztratila svou funkci, rodiče zastávali a udrželi roli bezpečného útočiště a děti nebyly traumatizovány.

Role dítěte v rodině i mimo rodinu

Vznik rolí v rodině a dětských kolektivech, jejich přijetí dětmi, vliv rolí na osobní rozvoj dítěte. Které role získává dítě v průběhu dětství. Jak identifikace s přijatými rolemi ovlivňuje všechny aspekty budoucího života dětí, jakým způsobem identifikovat ty, které děti poškozují a limitují jejich rozvoj. Posilování rolí vnímaných pozitivně. Oslabování negativních rolí.

„Problémové“ dítě